Geoblog.pl    PASJAMJ    Podróże    Ameryka Poludniowa - Equador- Peru - Boliwia - Chile ....    Galapagowskie podwody

Galapagowskie podwody

Ekwador
Ekwador, isla Santiago
Przejechano 19611 km

Hola to my galapagowskie nurkowniki wlasciwe!
U nas wszystko sie o.k. dzieje. A jakie nurkowania - to sie po prostu wszystko lasuje, wlacznie z katarem Jarka. Do dzis nurkowalismy juz szesc razy - sie w glowie nie miesci. Wczoraj to na przyklad nurkowanie bylo przy wielkiej powulkanicznej skale. Fale dosc duze. Skok i ... niestety prady oplywajace ta skale. Sciana kaskadowo schodzila w dol w nieskonczonosc. ¨Roslinnosc zupelnie inna niz na Karaibach. Na ¨polkach¨ rekiny - white tip sharks. Ha, ale zabawa co? Drugie nurkowanie ...14 lub wiecej eagel manta rays, a wsrod nich metrowej srednicy zolw. Bajka. Blisko i spokojnie. Na wielkie galapagowskie zolwie juz sie nie zwracalo szczegolnej uwagi po drodze. No mocno zaawansowane to nurkowanie.
Dzis Gordons Rock. To dno wulkanu pod woda, a wlasciwie krater. W zwiazku z tym wyzej, nizej, glebiej. Prady mniejsze, woda calkiem ciepla (jak na Galapagos). No i wreszcie hammerheads sharks w ilosciach dowolnych. Widok obledny!! White tip sharks juz znow poszedl w odstawke.
Plywamy codziennie w inne miejsce z Puero Ayora. Lodka taka sobie, ale frunie dobrze. Odleglosci duze. Czasem trzeba w jedna strone plynac dwie godziny i jechac jeepem pol godziny. Oczywiscie w odwrotnej kolejnosci. Trafilo sie, nurkujemy z tymi samymi ludzmi, wiec sie juz troche znamy. Pogoda nie za specjalna - nie ma slonca. Niemniej pod woda to nie przeszkadza.
Galapagos to jednak niesamowite miejsce. W zasadzie znamy wyspy bardziej pod woda niz nad.
Wielkie zolwie juz widzielismy, a i iguany wodne tyz, galapagowskie pingwiny, niebieskonogie boobys. Roslinnosc zupelnie odmienna niz gdzie indziej. No i pod woda nie-do-opisania. Trzeba to samemu zobaczyc.
Mielismy jutro juz w lady wkroczyc, ale jedziemy na nurki.
Hola MJ

PS Wybierajacym si na Galapagos. Mozna tu przyleciec zupelnie bez rezerwacji w naszym przypadku na Santa Cruz do Puert Ayora (jest tam najwiekszy port na Galapagos). Tu znow sa dwie opcje mozna plywac lodka w dwie strony na poszczegolne wyspy, lub znalezc tzw. "last minute" rejs (opcja znacznie mniej kosztowna niz z internetu). Rejs mozna tez zlapac w Quito lub Guayaquil. Sama Santa Cruze jest bardzo ciekawa i mozna tu spedzic kilka dni. Z hotelami i hostelami nie ma tu problemu. Przynajmniej nie w szczycie sezonu. Niemniej nie ma co ukrywac Galapagos jest mocno drenujace portfel. Ale, jak juz wczesniej pisalam, warte eksploracji. Wszystko jest tu zadziwiajace. Powodzenia.

MBC
MBC - 2009-01-07 15:34
POZDRAWIAMY

Halickie
Halickie - 2009-01-07 18:36
Tez bym chciala tak niczym sie nie martwic jak ten stary zolwik.
Fajne te zwierzaczki.
Gocha chyba nic nie jadlas na tej wyprawie bo juz tylko pol Ciebie!
Pozdrawiamy

MartaS
MartaS - 2009-01-07 22:48
Fajnie wam a u nas akwarium za oknem, leje jak z cebra.
Nurkowanie z chalupy do samochodu :)
Pozdrawiamy
MM

PASJAMJ
PASJAMJ - 2009-01-08 03:19
Pozdrawiamy. Doprawdy nie chce sie stad wyjezdzac. Galapagos niespodziewanie i mimo wszystko sa niebotyczne, tylko za portfel sie trzeba trzymac. Tu wszystko jest endemiczne. Powoli i my tacy bedziemy. Jak tu wrocic do tego deszczowego nurkowania?!!
Niemniej do zobaczenia

adamska
adamska - 2009-01-08 04:31
Te zolwie sa rewelacyjne. Przywieziecie jednego na pamiatke? - moze zamieszkac w waszej lazience, jak ja skonczycie... W kazdym razie powoli przyzwyczajajcie sie do faktu, ze juz niebawem bedziecie w NEW JORSY!!!!!!
Do zobaczenia!
:)))

Czesiek
Czesiek - 2009-01-08 06:02
No czesc lobuzy !
wreszcie moge na was troszke popatrzec. Teskno za wami. nie wiedzialem nic o zadnym blogu. Ale juz dobrze, wazne ze moge was poogladac i pozazdroscic trosszke (ale tak pozytywnie). Ciesze sie, ze dobrze sie bawicie. A jeszcze bardzij sie ciesze na ta imprezke ze zdjeciami i opowiesciami. Usciski i calusy .
Powodzenia w koncowce podrozy. Wracajcie calo i zdrowo.
Czesiek

PASJAMJ
PASJAMJ - 2009-01-09 02:07
No tak powoli juz zaczynamy zwijac skrzydla. Minelo szybko, blyskiem. No ale co z ta pogoda. Teskimy. Pa Paski